×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...

پرتال کنسرسیوم محتوای ملی

کتاب، مقاله، نسخه خطی، فیلم، عکس و هر چیزی که قابلیت دیجیتال شدن داشته باشد را می‌توانید در درگاه کنسرسیوم محتوای ملی پیدا کنید.


مزایای عضویت در پرتال کنسرسیوم چیست؟

- می‌توانید آخرین فراداده‌هایی را که جستجو کرده‌اید مشاهده کنید.
- می‌توانید تمام اشیایی را که دانلود و یا از طریق سیستم مشاهده کرده اید، ببینید.
- می‌توانید سابقه مالی خود را مشاهده کنید و اعتبارتان را برای خرید محصولات افزایش دهید.
- می‌توانید محتوای خود را برای دیجیتال سازی سفارش دهید و همچنین سفارشاتی که برای دیجیتال سازی یک محتوا داده‌اید‌ را پیگیری کنید.

چگونه عضو پرتال کنسرسیوم محتوای ملی شوید؟

1. بر روی لینک عضویت که در بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

عضویت


2. اطلاعات خود را در صفحه جدید وارد کنید و سپس دکمه ارسال را بزنید (قبل از ارسال، نام کاربری و رمز عبور خود را حفظ کنید).

عضویت


3. اگر فرم را درست پر کرده باشید، این جمله را خواهید دید.

عضویت


4.اکنون عضویت شما با موفقیت انجام شده است. برای ورود به پرتال و استفاده از امکانات آن کافی است بر روی لینک «ادامه» کلیک کنید.

عضویت


5. شما وارد صفحه اصلی سایت می‌شوید. برای مشاهده امکانات مربوط به کاربر، بر روی لینک «کاربران» کلیک کنید.

عضویت


6. با کلیک کردن بر روی لینک «خروج» می‌توانید از سایت خارج شوید.

عضویت


7. برای ورود دوباره، بر روی لینک «ورود» در بالای صفحه کلیک کنید و در صفحه جدید شناسه کاربری و رمز عبور (که در مراحل قبل آن‌ها را ساخته‌اید) را وارد کنید. سپس بر روی دکمه «شناسایی» کلیک کنید.

عضویت


عضویت


پروفایل شخصی خود را چگونه تغییر دهیم؟

1. بعد از عضویت در پرتال کنسرسیوم، نشانگر موس را بر روی لینک «کاربران» در بالای صفحه نگاه دارید. یک منوی جدید باز می‌شود، بر روی لینک «مشاهده پروفایل» کلیک کنید.

مشاهده پروفایل


2. در صفحه جدید می‌توانید اطلاعات مربوط به پروفایل خود را مشاهده کنید. برای تغییر اطلاعات بر روی «ویرایش پروفایل» کلیک کنید.

مشاهده پروفایل


3. اطلاعات مربوط به پروفایل خود را تغییر دهید و بر روی دکمه «ارسال» کلیک کنید.

مشاهده پروفایل


صورت حساب مالی خود را چگونه مشاهده کنم؟

1. بعد از عضویت در پرتال کنسرسیوم نشانگر موس را بر روی لینک «کاربران» در بالای صفحه نگاه دارید. یک منوی جدید باز می‌شود. بر روی لینک «سابقه مالی » کلیک کنید.

مشاهده صورت حساب مالی

مشاهده صورت حساب مالی


چگونه کارت را شارژ کنیم؟

1. بعد ازمشاهده میزان شارژ که در بالا توضیح داده شد، مبلغ مورد نظر خود برای افزایش شارژ را به ریال بنویسید و بر روی «تایید» کلیک کنید. توجه داشته باشید که نباید از کلید «Enter» استفاده کنید و حتما باید بر روی آیکون «تایید» کلیک کنید.

شارژ کارت


2. کمی منتظر بمانید تا وارد سایت بانک ملت ‌شوید. سپس اطلاعات کارت بانکی متصل به شتاب خود را وارد کنید و دکمه «پرداخت» را بزنید.

شارژ کارت


سفارشات دیجیتال سازی را کجا مشاهده کنیم؟

1. بعد از عضویت در پرتال کنسرسیوم نشانگر موس را بر روی لینک «کاربران» در بالای صفحه نگاه دارید. یک منوی جدید باز می‌شود. بر روی لینک «سفارشات دیجیتال سازی » کلیک کنید.

مشاهده سفارشات


2. شما می‌توانید لیست سفارشات دیجیتال سازی خود را مشاهده کنید.

مشاهده سفارشات


جستجوی ساده

در صفحه اصلی، جایگاهی برای جستجوی اولیه شما وجود دارد که می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت جستجو کنید. .

جستجوی ساده


سه امکان برای مشاهده نتایج جستجو قرار داده شده است:
1. «جستجو در سایت اعضای کنسرسیوم»: اگر می‌خواهید عبارت مورد نظر، در بخش‌های مختلف سایت اعضاء کنسرسیوم محتوای ملی (علاوه بر محتواهایی که در درگاه کنسرسیوم وجود دارد)، جستجو شود، این گزینه را انتخاب کنید.
2. «جستجو در فراداده‌های منابع»: اگر می‌خواهید عبارت مورد نظر، در فهرست منابع کنسرسیوم محتوای ملی، جستجو شود، این گزینه را انتخاب کنید.
3. «جستجو در منابع دارای متن»: برای اینکه عبارت مورد نظر، در منابعی که متنِ کامل آن‌ها در درگاه کنسرسیوم محتوای ملی موجود است، جستجو شود، گزینه «جستجو در منابع دارای متن» را انتخاب کنید.

جستجوی ساده


جستجوی پیشرفته

1. برای اینکه جستجوی شما دقیق‌تر باشد، می‌توانید از امکانات جستجوی پیشرفته استفاده کنید. ابتدا بر روی لینک «جستجوی پیشرفته» کلیک کنید تا صفحه مربوط به آن باز شود.

جستجوی پیشرفته


2. در این صفحه شما می‌توانید محتوای مورد نظر خود را بر اساس «عنوان»، «پدیدآورنده»، «موضوع» و «ناشر» جستجو کنید.

جستجوی پیشرفته


3. همچنین با استفاده از حرف «و» و کلمه «یا» دامنه جستجوی خود را مشخص کنید.

جستجوی پیشرفته


جستجوی پیشرفته


4. شما می‌توانید جستجوی مورد نظر خود را در منابع همه اعضا انجام دهید و یا انتخاب کنید که جستجو در منابع کدام یک از اعضا انجام شود.

جستجوی پیشرفته


5. با انتخاب گزینه‌های مربوط به جنس منبع می‌توانید نتیجه جستجو را دقیق‌تر و محدودتر کنید.

جستجوی پیشرفته


6. می‌توانید زبان محتوای مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.

جستجوی پیشرفته


7. گزینه‌‌ «جستجو در منابع دارای شیء» فقط در منابعی جستجو می‌کند که شی دیجیتال آن وجود داشته باشد.

جستجوی پیشرفته


8. گزینه «جستجو در منابع رایگان» فقط در منابعی جستجو می‌کند که شی دیجیتال آن به صورت رایگان قابل مشاهده و یا دانلود باشد.

جستجوی پیشرفته


9. «جستجو در منابع قابل سفارش» فقط در منابعی جستجو می‌کند که قابلیت سفارش برای دیجیتال سازی دارند. نحوه سفارش دیجیتال سازی به طور مجزا توضیح داده می‌شود.

جستجوی پیشرفته


چگونه محتوای مورد نیاز خود را مشاهده یا دانلود کنیم؟

1. بعد از کلیک کردن بر روی دکمه جستجو (یا زدن کلید Enter) موارد مربوط به جستجوی شما به ترتیب حروف الفبا مرتب می‌شود.

مشاهده یا دانلود محتوا


2. بر روی محتوای مورد نظر خود کلیک کنید. در این صفحه می‌توانید اطلاعات کتابشناختی محتوا را مشاهده کنید و اگر دارای شی دیجیتال رایگان بود آن را دانلود کنید. برای بازگشت به صفحه قبل بر روی لینک «بازگشت به آخرین جستجو» کلیک کنید.

مشاهده یا دانلود محتوا


3. اگر فایل مربوط به محتوا فقط یک بخش باشد، بعد از کلیک بر روی دانلود می‌توانید آن را ذخیره (save) کنید.

مشاهده یا دانلود محتوا


4. اگر فایل مربوط به محتوا بیش از یک بخش باشد. می‌توانید قسمت‌های مختلف را ببینید و هر قسمت را به صورت مجزا ذخیره (save) کنید.

مشاهده یا دانلود محتوا


چگونه می‌توانیم یک شیء دیجیتال را بخریم؟

1. شما فقط منابعی را می‌توانید بخرید که شیء دیجیتال آن وجود داشته باشد. یعنی وقتی نتایج جستجو را مشاهده می‌کنید، این علامتدارای شیء دیجیتال باید در جلوی محتوای مورد نظرتان وجود داشته باشد. اگر قیمتی زیر آن نوشته نشده بود، یعنی این محتوا رایگان است و می‌توانید روی عنوان کلیک کرده تا وارد صفحه شناسنامه شوید و محتوای مورد نظر خود را دانلود کنید. اگر قیمتی زیر آن نوشته شده باشد بازهم روی عنوان کلیک کنید و وارد صفحه شناسنامه شوید.

نحوه خرید شیِء دیجیتال


2. سپس بر روی آیکون «خرید» کلیک کنید.

نحوه خرید شیِء دیجیتال


3. اطلاعات خود را وارد کنید و دکمه تایید را بزنید.

نحوه خرید شیِء دیجیتال


4. کمی منتظر بمانید تا وارد سایت بانک ملت ‌شوید. سپس اطلاعات کارت بانکی متصل به شتاب خود را وارد کنید و دکمه «پرداخت» را بزنید.

نحوه خرید شیِء دیجیتال


نحوه خرید شیِء دیجیتال


5. اگر مراحل پرداخت به درستی انجام شود، پیغام زیر ظاهر می‌شود. بر روی لینک «ادامه» کلیک کنید.

نحوه خرید شیِء دیجیتال


چگونه سفارش دیجیتال سازی انجام دهیم ؟

1. این علامت قابل سفارشمشخص می‌کند که محتوای مورد نظر شما قابل سفارش است. این علامت دارای فهرستهم نشان می‌دهد محتوای مورد نظر داری فهرست است و شما می‌توانید با مشاهده فهرست، تعداد و شماره صفحه‌ای را که نیاز دارید، سفارش دهید. برای سفارش مدرک باید از قبل عضو پرتال کنسرسیوم شده باشید و اعتبار حسابتان به اندازه کافی شارژ داشته باشد.

سفارش دیجیتال سازی


2. بر روی محتوای مورد نظر خود کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات کتابشناختی شوید. برای مشاهده فهرست کتاب بر روی دکمه «مشاهده فهرست» کلیک کنید.

سفارش دیجیتال سازی


سفارش دیجیتال سازی


3. پس از مشاهده فهرست و انتخاب صفحات مورد نظر به صفحه اطلاعات کتابشناختی بازگردید و بر روی دکمه «سفارش دیجیتال سازی» کلیک کنید.

سفارش دیجیتال سازی


4. اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید و دکمه «ثبت» را بزنید.

سفارش دیجیتال سازی


معنی آیکون‌هایی که کنار هر محتوا قرار دارد چیست؟

این آیکون‌ها جنس مربوط به آن محتوا را نشان می‌دهد. اگر با نشانگر موس روی هر آیکون چند ثانیه مکث کنید نام آن را مشاهده خواهید کرد.

معنی آیکون‌ها


صفحه پیوند‌ها:

در این صفحه‌ سایت‌های مفید بر اساس موضوع تقسیم بندی شده‌است. شما می‌توانید با انتخاب موضوع مورد نظر خود پیوند‌های مربوط به آن را مشاهده کنید. همچنین امکان مرتب کردن جستجوها بر اساس حروف الفبا و بیشترین بازدیدها نیز وجود دارد.
اگر شما نیز سایت‌ مفیدی با موضوعات مرتبط با کنسرسیوم محتوای ملی می‌شناسید، می‌توانید آدرس آن را در این قسمت وارد کنید تا بعد از تایید توسط مدیر سایت در صفحه پیوندها قرار گیرد.

صفحه پیوندها


صفحه پیوندها


«از کتابدار بپرس» چیست؟

در این بخش هر کدام از اعضای هسته کنسرسیوم یک کارشناس مشخص کرده‌اند تا به سوالات تخصصی شما در زمینه نحوه دسترسی به اطلاعات، به صورت آن‌لاین پاسخ دهند. برای مشاهده جدول زمان حضور کارشناس هر سازمان ابتدا نشانگر موس را چند ثانیه بر روی «خدمات» نگه دارید، از منوی جدیدی که باز می‌شود، «از کتابدار بپرس» را انتخاب کنید.
ساعت پاسخگویی به سوالات: شنبه تا چهارشنبه 8 الی 16 – پنج شنبه 8 الی 12

از کتابدار بپرس

جدول زمانی مشاوران


برای پرسیدن سوالات خود به صورت آن‌لاین مراحل زیر را دنبال کنید.
1. در صفحه اصلی بر روی دکمه نارنجی رنگ «از کتابدار بپرس» کلیک کنید و یا از داخل منوی خدمات، گزینه «از کتابدار بپرس» را انتخاب کنید.

از کتابدار بپرس


2. در این قسمت نام مستعار خود را وارد کنید و بر روی «ثبت» کلیک کنید.

از کتابدار بپرس


3. سپس شما می‌توانید در این صفحه سوالات خود را بپرسید و به صورت آن‌لاین پاسخ را دریافت کنید..

از کتابدار بپرس


4. اگر آیکون «از کتابدار بپرس» در صفحه اصلی خاکستری رنگ بود (شبیه شکل زیر) یعنی در آن ساعت مشاور حضور ندارد. در این صورت شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی «از کتابدار بپرس» سوالات خود را به صورت آف لاین مطرح کنید و آدرس به پاسخ ایمیل شما فرستاده می‌شود.

از کتابدار بپرس


گزارش خطا چیست؟

1. در قسمت پایینی هر کدام از صفحات سایت یک منو وجود دارد. اگر در هرجایی از سایت با مشکل و یا خطایی مواجه شدید بر روی «گزارش خطا» کلیک کنید.

گزارش خطا


2. نوع خطا را مشخص کنید.

گزارش خطا


3. در قسمت «شرح خطا» مشخص کنید که خطا را در کدام قسمت مشاهده کرده‌اید و آن را توضیح دهید. سپس دکمه «ارسال» را بزنید.

گزارش خطا



تست